Kuvausten satoa

Kuvausten satoa

tiistai 19. toukokuuta 2015

Muutosten tuulet

Puhuin aikaisemmin, treeni ja kisakuvioissani puhaltavista uusista tuulista, noh nyt voin sen "paljastaa".
Olen siirtynyt uudelle valmentajalle.

Valmentajanani toimii nyky√§√§n vuoden 2011 kehonrakennuksen MM hopeamitalisti ja nykyinen ammattilais Body Fitness kilpailija Arja "Aikku"  Halmo.

Tässä kohtaa haluan tietysti kiittää entistä valmentajaani Matti Halosta, joka sai aikaiseksi minussa huimaa kehitystä ja valmisti minut kevään kisoihin. Valmentajavaihdoksen myötä myös tiimini vaihtuu.
Sportlife Nutritionin tuotteista varmasti osa jää käyttööni jatkossakin.
Tiimi antoi minulle hyvät eväät kisoihin ja ison kansan uusia ystäviä, ihan parhautta ! Eipä olisi tiemme Aikunkaan kanssa kohdanneet välttämättä ilman yhteistä tiimiä !




      Aikku

Aikku on aivan huippu tyyppi. Valmentajana hän on oikeasti kiinnostunut valmennettaviensa tekemisistä ja olemisista. Hän paneutuu jokaiseen henkilöön yksilönä ja suunnittelee ruokailut ja treenit kullekkin henkilölle yksilöitynä, niin että keho voi mahdollisimman hyvin.
H√§n ottaa hyvin huomioon rajoitteet sek√§ kehotypin ja muokkaa treeni√§ sen mukaan, ett√§ treenattava saa siit√§ mahdollisimman paljon irti. Viikottaiset kuulumiset vaihdetaan aina ja tarvittaessa voin soittaa vaikka keskell√§ y√∂t√§ jos oikein iso h√§t√§ tulee :)

Olemme nyt treeneissäni ottaneet huomioon seikkoja joita en itse aiemmin oikeastaan edes ajatellut.
Minulla on vahvat ojentajat, joku kutsui niitä jopa hieman friikeiksi.
Olemme siis suunnitelleet treenini niin, että ojentaja tulisi mahdollisimman vähän mukaan avustavana lihaksena, jotta se ei kasvaisi entisestään. Esim. olkapäätreenissä jätämme liikkeen hieman vajaaksi, jottei lopputyöntö rasita ojentajaa, vaan liike rasittaa vain kohdelihasta, eli olkapäätä mahdollisimman paljon.
Ojentajissa keskitymme paljon erottuvuuteen, emmekä niinkään hae sinne enää lisää kokoa.
Rintatreeniss√§ taas  keskityn mm. vinopenkkipunnerruksessa siihen, ett√§ olkap√§√§t tulisivat mahdollisimman v√§h√§n mukaan jotka ovat my√∂s suhteessa vahva alueeni.


Treeni on tällä hetkellä aika suoraviivaista ilman sen kummempia kikkailuja. Suoria sarjoja toistot vaihtelee 8 ja 15 välillä. Painoja lisätään kun toistoja tulee maksimi määrä. Näin pidetään treeni progressiivisena.



Videolla on menossa viimeinen sarja vipunostoja sivulle.
Tässä liikkeessä otin tukea rintaan penkistä, joka estää mahdolliset avitukset erilaisilla heijausliikkeillä.
 
 
Olkapää- ja ojentajatreenissä eilen oli mm. vipunostoja taljassa, pystypunnerrusta, vipunostoja eteen ja sivulle sekä tangolla että käsipainoilla. Ojentajille annettiin ärsykettä mm. taljassa push downeilla ja kick back liikkeellä. Takaolkapäitä ei myöskään unohdettu.


Olen treenaajana ns. "bodari".  Teen liikkeet tarkasti ja mahdollisimman paljon itse lihasta rasittaen. T√§h√§n on kaksi syyt√§.
Ensimm√§nen on se, etten ole kovinkaan vahva ( joka ei onneksi t√§ss√§ lajissa ole olennaista ).
Toisekseen olen todennut juuri tämän kaltaisen treenin tehoavan minulle kaikkein parhaiten.

Focus pidetään treenattavassa lihaksessa aivan ensimmäisestä toistosta asti ja pyritään viemään liike loppuun kohdelihaksella, niin että mukaan otetaan mahdollisimman vähän apulihaksia.
En kiellä, etteikö olisi hyvä joskus ottaa vähän ronskimpaakin treeniä, mutta siinä olen todella huono ja pelkään valtavasti rikkovani paikkoja.


Eilinen treeni kulki muuten mainiosti, lieneek√∂ syyn√§ uudet Jenkeist√§ saapuneet  FlagNorFailin byysat ;) Olen suuri Dana Linn Bailey fani. Minusta h√§nell√§ on sek√§ kroppa, ett√§ asenne kohdillaan !! Osa kev√§√§n aamuaerobisista tuli vietetty√§ leidin Arnoldiin valmistautumis videoita katsellen.

Viikonloppuna jännitin kovasti muutaman läheisen ihmisen EM-kisadebyyttejä. Vaikka mitaleille ei tällä kertaa heidän osaltaan päästy, niin olen ihan Super Ylpeä Tiinan ja Marian suorituksista.


Treenit  siis jatkuvat ja painetaan kohti syksy√§. Tavoitteena on olla lavalla nyt kire√§mpi ja kovempi. Josko se finaalipaikka sielt√§ aukeaisi ?? Kovia vastuksia tulee lavalla olemaan joka tapauksessa. Me suuntaamme ensin katseet Jyv√§skyl√§n karsintoihin. Koska kev√§√§n kisat meniv√§t osaltani m√∂nk√§√§n, t√§ytyy minun osoittaa olevani SM-lavan arvoinen ja osallistua karsintakilpailuun, josta p√§√§see sitten tietty m√§√§r√§ kilpalijoita SM-lavalle. Toiset karsinnat j√§rjestet√§√§n t√§n√§ vuonna Oulussa joka on my√∂skin laitettu kalenteriin. Eli kunnossa on oltava jos SM- lavalle mielii. Sit√§ kohti siis !!

PS. Aikku tekee my√∂s PT-ohjelmia, joten kannattaa olla yhteydess√§ Aikkuun jos kaipaat treeniapuja tai ruokavaliojuttuja. Aikku vaikuttaa paljon Turun Mentorilla mutta matkustelee s√§√§nn√∂llisesti my√∂s Helsingin suuntaan joten treenit my√∂s siell√§ suunnassa onnistuvat. Aikun omat kotisivut l√∂ytyv√§t  t√§√§lt√§ .
Aikulla ja Jouhkin Maijalla on muuten treenileiri 23.5 Vantaalla, joten sinne kannattaa suunnata jos tuntuu, ettei omasta treenist√§ saa ihan kaikkea irti. Hinta oli 50 € joka sis√§lt√§√§ my√∂s salimaksun. Aikun blogista l√∂ytyy lis√§tietoa !

Olkaahan vahvoja kaikki !



Halit,

Annika








 

tiistai 12. toukokuuta 2015

Treenaa beibi treenaa

Sitähän tässä on tehty, treenattu niin maan pirusti.

On valtavansupermegayberhienon tuntuista, kun pitkän dietin jälkeen treenipainot lähtevät nousuun ja lihaksissa tuntuu pumppi, ne turpoavat treenissä ja kihelmöivät. Keräävät itsensä täyteen nestettä ja tuntuvat räjähtävän.....aivan mieletön fiilis.

treenijako on 4 jaettu, sarjat ovat suoria ilman mit√§√§n kikkailuja. Treenit ovat my√∂s  kestoltaan lyhyempi√§, verrattuna diettikauden pumppailuun, jolloin liikkeit√§ oli paljon enemm√§n. 
Treenaan edelleen 5 kertaa viikossa ja tähän mennessä palautuminen on ainakin ollut hyvää.
Pelk√§sin ensin, ett√§ saman lihasryhm√§n treenaaminen 2 kertaa viikossa, joka t√§ll√§ kierrolla on v√§ist√§m√§t√∂nt√§, haittaisi palautumista, mutta hienosti olen p√§rj√§nnyt, jopa 2 jalkatreeenin tekeminen  viikon sis√§ll√§ ei tuntunut olevan mik√§√§n mahdottomuus.
Ongelmana on enemmänkin se, etten malttaisi pysyä salilta pois ollenkaan. Treeni-into on niin kova, että sinne pitäisi päästä ihan joka päivä.....
Treenitsemppareina ja varmistajina ovat toimineen rakas aviomies sek√§ hyv√§ yst√§v√§ni Niina <3

Olen yrittänyt panostaa venyttelyyn ja itsetehtyyn lihashuoltoon hankin jopa foam rollerin kotiin.....mukavasti kerää koirankarvoja. Hierojallahan käyn 1-2 viikon välein.

Painoa on tullut kisoista noin 6 kiloa, se rämähti päälle lähes saman tien kisojen jälkeen.
Ilmeisesti pitk√§ ketoosi sai aikaan efektin, ett√§ kun hiilihydraatteja tyrk√§ttiin kehoon, kroppa nappasi itseens√§ ison kasan nestett√§.
Nyt paino on ollut jopa hieman laskusuhdanteessa ja aineenvaihdunta on selvästi lähtenyt dietin jälkeen käyntiin.
Treeniss√§ tulee taas kunnolla hiki ja jopa y√∂ll√§ on kuuma ja nihke√§ olo. Olen toki muutoinkin kova ker√§√§m√§√§n kroppaani nestett√§ joka jopa √§rsytt√§√§ minua jossain m√§√§rin. Tuntuu kuin olisin aina sellainen pehme√§n n√§k√∂inen ja oloinen. Toki nesteest√§ on t√§ss√§ lajissa treenatessa jopa hy√∂ty√§ ja kroppa pyrkii suojelemaan niveli√§ ja lihaksia rasitukselta t√§ll√§ nesteell√§, mutta olisi kiva muistuttaa joskus muutakin el√§int√§ kuin saimaannorppaa vaikka ne pirun s√∂p√∂j√§ onkin.



Olen pyrkinyt kävelemään joka aamu valkoisen paholaisen kanssa noin 30 minuutin lenkin ja herätellyt sillä tavalla kroppaa. Nautin aamun tunnelmasta, kun on hiljaista ja rauhallista. Linnut heräilevät ja laulavat puissa, mutta juuri muuta ei kuulu.
Talvella aamulenkit eivät meidän nurkilla onnistu, sillä metsätie on pimeä ja ympärillä oleva metsä on jopa hieman pelottava.

 
Lenkkikamu
 
 

Kovaa siis painetaan kohti tulevaa.
Treenikuvia ja videoita yritän saada näkyville, josko tämän uuden blogipohjan kautta se olisi hieman helpompaa.

Ai niin....tsemppiä kaikille Espanjassa pöököileville, tuokaa paljon mitaleja kotiin ja nauttikaa EM-kisojen tunnelmasta varsinkin Tiina ja Maria, ihan mielettömästi tsemppiä teille !!!!

Ihanaa kevättä !

Annika


torstai 7. toukokuuta 2015

Mitä mielessä mulla....

Kevään kisat ovat takana päin ja pettymyksen jälkeen olen saanut kerättyä itseni ja suunta on vakaasti kohti tulevaisuutta.

Sijoitukset jäivät kauaksi tavoitteesta, kunto oli armottomasti liian pehmeä ja nesteisyys vaivasti varsinkin lauantain Masters kisassa. Sain kroppaa hieman toimimaan ennen sunnuntain kisaa, mutta se ei valitettavasti poistanut sitä faktaa, että rasvaa oli armottomasti liikaa. Olemus lavalla näytti pehmeältä ja aavistuksen raskaalta. Koin kuitenkin tehneeni juuri kuten valmentaja kanssa oli sovittu. Dietin tein juuri käskyjen mukaan, jokaisen aerobisen ja itervallin tein, enkä syönyt palaakaan ylimääräistä. Treenit vedettiin juuri niin täysiä kuin pystyy ja motivaatio sekä intensiteetti olivat koko ajan 100 %. Tästäkään huolimatta en päässyt siihen mihin olisin halunnut. Tämän kanssa pitää nyt vain koittaa elää.

Ei auta itku t√§ss√§ kohtaa, vaikka kyyneleit√§ tulikin valutettua ihan kiitett√§v√§sti. fiilis on kuitenkin jo t√§ss√§ kohtaa positiivinen. Perheen√§idin ei aina ole helppoa saada kaikkia palikoita toimimaan, mutta t√§ss√§ kohtaa pit√§√§ todella kiitt√§√§ rakasta aviomiest√§ni, ett√§ h√§n huolehti kodista ja lapsista minun paahtaessa salilla, posetreeneiss√§ ja milloin miss√§kin karvanpoistossa :D
Poseerauksien kanssa pitää vielä tehdä hieman töitä ja kisalookkia muutetaan vielä minulle sopivamaksi. Luovuttamaan en vielä pysty, eikä se oikein sovi urheilijan luonteeseenikaan.

Täysillä päin ja paareilla pois, vai miten se laulu nyt menikään.


 
 
 
Kuvat ovat sunnuntailta +168 cm sarjasta Fitness Classicista 18-19.4.2015

 
Takahuoneessa tapahtuu kaikenlaista :) Ihana Kiti, joka kisasi bikini fitneksen Masters luokassa <3
 
 

Kisalookista huolehti tietysti Midaksen Mirva joka meikkasi minut molempina aamuina lavalle, myös ihonhoitoni, kisakynnet, karvanpoisto, räpsyripset ja kulmien tatuointi hoidettiin Ihonhoitokeskus Midaksessa
Tukkataika, eli pidennykset ja kisakampaukset hoidettiin Ahjon hiuspisteessä.
 
 
Elämä jatkuu ja treenit jatkuvat kahta kovempina, uusia tuulia varmasti puhaltelee minunkin touhuihini, mutta niistä sitten myöhemmin lisää, kunhan asiat vähän etenevät ja saan asioita eteenpäin. Niistä sitten myöhemmin lisää, kun on jotain kerrottavaa.

Treenailkaahan kovaa, nauttikaa keväästä ja ulkoilusta.
 
Ihanaa toukokuun alkua.